Dünyanın en popüler MOBA türü strateji oyunu olan League of Legends oyununda, 16 Kasım 2021 Salı günü LOL 11.23 Yaması yayınlandı. Resmi siteden yapılan açıklamaya göre, yayınlanan LOL 11.23 Güncelleme Notları ile bu yamada, LOL 2022 Sezonu öncesi devasa değişikliklere gidildiği, vadinin yeni Kimya ve Hextech Ejderleri, 6 yeni eşya, 24 eşya güncellemesi, 3 rün değişikliği ve harita hedefi ödülleriyle bambaşka bir yere dönüştürüldüğü, Ulti Büyü Kitabı'nın bir sürü yeni Ulternatif Sihirdar Büyüsü ve ormancılara özel bir sürprizi beraberinde getirdiği ve Arcane'nin çıkışı ile beraber heyecan verici içeriklerin ve etkinliklerin devam edeceği belirtildi.
Aynı zamanda her yamada olduğu gibi League Of Legends 11.23 Yaması ile birlikte bazı eşyalarda düzenlemeler yapıldığı, yine her yamada olduğu gibi bu yamada da bazı şampiyonların gücünün arttırıldığı ve bazı şampiyonların gücünün ise azaltıldığı belirtildi.
Ayrıca League of Legends 11.23 Güncellemesi ile birlikte her yeni güncellemede olduğu gibi, oyuna yeni kostüm ve renklerin geleceği ve oyuncuların kullanımına sunulacağı belirtildi. Yeni gelecek kostümlerin ise; Tatlı Pastane Gwen, Tatlı Pastane Soraka, Tatlı Pastane Annie, Tatlı Pastane Bard, Tatlı Pastane Sivir, Tatlı Pastane Vladimir 2, Arcane Caitlyn ve Arcane Jinx olduğu belirtildi. Oyuncular Tatlı Pastane Gwen, Tatlı Pastane Soraka, Tatlı Pastane Annie, Tatlı Pastane Bard, Tatlı Pastane Sivir ve Tatlı Pastane Vladimir kostümleri 2 Aralık 2021 tarihi itibariyle, sınırlı süreliğine 22 Kasım 2021'den itibaren Arcane Caitlyn'i ve 24 Kasım 2021'den itibaren Arcane Jinx'i kazanabilecektir.
Bu arada tüm LOL RP ihtiyaçlarınızı Yedioyun.com sitemizden %18 indirimli lol rp fiyat avantajı, hızlı, güvenli ve anında teslimat seçeneğiyle temin edebileceğinizi hatırlatmak isteriz. Bu büyük indirim fırsatını sakın kaçırmayın!
Hemen %18 indirimli lol rp fiyat avantajıyla League Of Legends RP satın almak için tıkla! >> RP Satın Al
Tüm bunların yanı sıra her güncellemede olduğu gibi LOL 11.23 Güncellemesi ile birlikte oyundaki bazı hataların giderildiği ve yukarıda da belirttiğimiz gibi bazı şampiyonların güçlerinde azaltma ve bazı şampiyonların güçlerinde ise arttırma değişikliğine gidildiği belirtildi. Bu şampiyonların hangileri olduğuna ve hangi güçlerinde değişiklik yapıldığına dair detaylı bilgiye aşağıdan ulaşabilir ve resmi açıklamanın detaylarını inceleyebilirsiniz.
Her efsanenin bir başlangıcı vardır ve umarız Arcane'in başlangıcı hoşunuza gitmiştir. Ama hikâye yalnızca diziyle sınırlı değil! Arcane'den esinlenerek oluşturulan League of Legends içeriklerine aşağıdan göz atabilirsiniz.
Konsey Arşivleri: Arcane'e doyamadınız mı? Öyleyse merak etmeyin çünkü dahası var! LoL İstemcisi'ndeki Konsey Arşivleri'ni gezerek Jayce ve Vi'ın geçmişlerine dalıp, şampiyonlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.
Ulti Büyü Kitabı: Nihayet döndü! Bu yazın popüler dönüşümlü oyun modu, birçoğu Arcane karakterlerine ait yepyeni Ulternatif Sihirdar Büyüleriyle geri döndü!
League of Legends Avatar Mühendisi: Belki de Arcane'i bilmek yetmiyordur ve Arcane dünyasının içinde yaşamak istiyorsunuzdur. O zaman şanslısınız: League of Legends Avatar Mühendisi çıktı! İstemciye veya internet sitesine girerek avatarınızı oluşturabilir, kişiselleştirebilir, kaydedebilir ve paylaşabilirsiniz.
Sihirdar Vadisi Dekorasyonları: Arcane, Sihirdar Vadisi ve Sonsuz Uçurum'u ele geçirdi! Minyonlar ve kuleler, RiotX Arcane için süslendi. Peki ya yeni Arcane temalı yükleme ekranlarını, replikleri ve oyun içi müzikleri fark ettiniz mi? Bu dekorasyonlar 9 Aralık 2021 tarihine kadar oyunda olacaktır.
Caitlyn Görsel ve Sürdürülebilirlik Güncellemesi: Bu yamada Caitlyn'e büyük bir görsel güncelleme getirmenin yanı sıra, Jayce ve Jinx'te de ufak iyileştirmeler yapılmıştır. Ayrıntıları yazımızın devamında bulabilirsiniz.
Harita hedefi ödülleri, katletme ödüllerine ek olarak kaybeden takımlara oyunu çevirmeleri için bir fırsat daha sunuyor. Bir takım yeteri kadar geriye düştüğünde, alınan harita hedefleri ilave altın kazandırıyor. Bunları almak zor olsa da imkânsız değil! Tabii kazanan takımın çabalarının boşa gitmesi istenilmiyor, dolayısıyla kaybeden takımlar altın farkını kapatmak için birden fazla hedefi ele geçirmek zorunda kalacak; çünkü tek bir ödül çok fazla altın kazandırmayacaktır. Rakibin hata yapmasını beklemek yerine, harita hedefi ödüllerinin sunduğu dâhiyane stratejileri kullanarak gidişatı tersine çevirebilirsiniz.
Harita hedefi ödülleri yalnızca bir takım yeterince geriye düştüğünde etkinleşir ve ödüllü hedefler her iki takım için de mini haritada işaretlenir. Eğer gerideki takım etkin ödülü olan bir hedefi alırsa, takımın tüm üyeleri hedef ödülü altını kazanmaktadır.
Hedef ödülleri arka planda dört etkene göre hesaplanır: XP farkı, altın farkı, ejder farkı ve kule farkı. Etkinleştiklerinde, gerideki takımın her bir harita hedefinin başına bir ödül konur. Harita hedefi ödülleri beş takım üyesine eşit bölüştürülecek şekilde şöyle başlamaktadır;
- BARON VE KADİM EJDERHA 500 Altın
- EJDERLER VE VADİ'NİN ALAMETİ 500 Altın
- DIŞ KULE 250 Altın
- İÇ KULE 400 Altın
- ÜS KULESİ 400 Altın
Kaybeden takım daha da geriye düştükçe bu taban miktarlar fazladan %60'a kadar artabilir. Her bir hedefin ödülü Tab tuşuyla açılan menüde kaybeden takımın harita hedefi simgelerinin altında görülebilmektedir.
Mavi takım geride; bir hedefi ele geçirdikten sonra kazanacağı ilave altın, her bir hedefin simgesinin altında gösterilmektedir.
Harita hedefi ödülleri bir takım, belirlenen eşiğin gerisine düştükten 15 saniye sonra etkinleşir ve eşiği aştıktan 15 saniye sonra devre dışı kalır. Bu devre dışı kalma süresi, kaybeden takım hedef ödülüyle çatışmadaysa uzamaktadır.
Sihirdar Vadisi'ne yepyeni güçlendirmelere, ruhlara ve yüzey şekli etkilerine sahip iki yeni ejder getirilmiştir. Kimya Vadisi ve Hextech Vadisi çıkma ihtimalleri, yalnızca LOL 11.23 Yaması boyunca geçici olarak iki katına çıkarılacaktır. Böylece Sezon Öncesi Dönem'de yeni harita değişikliklerini ve ejder ruhlarını daha sık deneme fırsatı elde edilecektir.
Kimya Ejderi
Kimya Ejderi sıra dışı stratejiler kullanmak, hesaplanmış riskler almak ve en ufak avantajlar için bile savaşmaktan ibarettir. Kimya Ejderi Ruhu, sizi kendinizi riske atmaya ve hayatınızı değerli hamleler için feda etmeye teşvik etmektedir.
KİMYA EJDERİ GÜÇLENDİRMESİ Canları 1-18. seviyelerde sizinkinden 340-1020 fazla olan rakiplere karşı yük başına en fazla %5 İlave Hasar kazandırır.
KİMYA EJDERİ RUHU Bir takım Kimya Ejderi Ruhu'nu ele geçirdiğinde, takım üyeleri bir sonraki katledilmelerinin ardından kısa süreliğine hayatta kalır. Şampiyonlar taban canlarının %80'ine + ilave canlarının %50'sine eşdeğer miktarda canla dirilir ve azalarak kaybolacak şekilde %75/30 Hareket Hızı (yakın dövüşçü/menzilli) kazanır. Dirilen şampiyonların aldığı hasar %40, verdiği hasar %33 azalır. Ayrıca başlangıçtaki canlarının her 0,25 saniye artan yüzdelik bir bölümüne eşdeğer miktarda hasar alırlar.
Kimya Ejderi Ruhu'nun bu yaz gelen Ulti Büyü Kitabı'ndaki Mahvolmuş Ejder güçlendirmesine benzediğini fark etmiş olabilirsiniz; çünkü öyle!
KİMYA VADİSİ Ormandaki dört noktada içindeki şampiyonlara kamuflaj etkisi kazandıran gaz bölgeleri ortaya çıkar. Bölgenin içindeki şampiyonlar, mevcut canları kendilerinden daha yüksek olan rakiplere en fazla %10 daha fazla hasar verir. Rakibin canı, saldırganın seviyesine bağlı olarak ondan 34-1020 daha azsa azami hasara ulaşılır.
KAMUFLAJ Kamuflaja bürünen rakipler normal görüş totemlerince açığa çıkarılamaz; ancak kontrol totemleri, keşif çiçekleri ve görünmez rakipleri açığa çıkaran diğer etkiler tarafından açığa çıkarılabilir. Ayrıca rakipler yakınınızda duruyorsa da açığa çıkar.
Hextech Ejderi
Hextech Ejderi haritayı kontrol etmek, rakiplerinize kanatlardan saldırmak ve rakip takımı muhteşem bir kombo için köşeye sıkıştırmaktan ibarettir. Hextech Ejderi Ruhu, rakipleri yavaşlatarak takım savaşlarını kontrol etmenizi ve kaçanları kovalamanızı sağlayan özel bir yıldırım saldırı kazandırmaktadır.
HEXTECH EJDERİ GÜÇLENDİRMESİ Yük başına 5 Yetenek Hızı ve %5 Saldırı Hızı sağlar.
HEXTECH EJDERİ RUHU Bir takım, Hextech Ejderi Ruhu'nu ele geçirdiğinde şampiyonların bir sonraki normal saldırısı veya yeteneği 1-18. seviyelerde 25-75 Gerçek Hasar veren, fazladan 3 hedefe seken ve rakipleri 2 saniyeliğine %45/35 (yakın dövüşçü/menzilli) (1000 İlave Can başına +%5, 100 YG başına +%1, 100 İlave SG başına +%3) yavaşlatan bir zincirleme yıldırım kazanır (8 saniye bekleme süresi).
HEXTECH VADİSİ Haritada hex-geçit çiftleri ortaya çıkar ve şampiyonlar bu geçitleri kullanarak haritada hızlıca seyahat edebilir. Hex-geçitler hareketsiz bırakma etkileri veya hasarla engellenebilen kısa bir yoğunlaşmanın ardından etkinleşir. Her bir hex-geçit çiftinin, şampiyon başına 30 saniyelik bireysel bir bekleme süresi vardır.
Bulut Ejderi
Bulut Ejderi güçlendirmesi, epey kuvvetli olmasına rağmen bu yıl pek ilgi görmedi. Bunu ayarlamak zordu; çünkü etkili bir ödül olabilmesi için güçlendirmenin çok fazla ulti hızı sağlaması ve bu miktarın oyunun gidişatını baştan aşağı değiştirmemesi gerekiyordu. Dolayısıyla bazı değişikliklere gidilmiştir. (Bulut Ejderi Ruhu ve Bulut Vadisi değişmedi.)
BULUT EJDERİ GÜÇLENDİRMESİ 12 Ulti Hızı ⇒ Çatışma hızı +%3,5 Hareket Hızı, +3,5 Yavaşlatma Direnci
Yampiri Yengeç
İlk Yampiri Yengeç oyunun erken safhalarının sonucunu belirlemede fazla etkiliydi. Dolayısıyla sağladığı XP azaltılarak daha önemsiz hale getirilmiştir. Artık yengeç daha narin (ve daha minik) olduğundan, sizin ya da rakibinizin onu yenmesi kolaylaşacaktır. Böylece taraflar daha hızlı şekilde güvenli bölgelere dönebilecektir.
BEBEK HATASI İlk Yampiri Yengeç artık %35 daha az cana sahip, %80 daha az XP veriyor ve değerinin düştüğü belli olsun diye cüsse olarak da daha küçük. (Not: %80 azalan XP'si, Avcı pasifinin başlangıç ormancı eşyalarına sağladığı ilave XP'yi etkilemeyecek.)
Geçen yıl Sezon Öncesi Dönem'de yapılan eşya sistemi güncellemesinden beri anlamlı seçenekleri olmayan büyücüler, tanklar, eli ağırlar ve suikastçılar için bazı yeni eşyalar eklenmiştir
Parçalanmış Kraliçe'nin Tacı
Büyücülerin genelde anlık hasar veren rakiplere karşı takım savaşlarında uzakta durmak veya hayatta kalmak için Kronometre'ye güvenmekten başka çaresi olmuyor. Bu yeni ihtişamlı eşya, erken safhalarda hasarın bir kısmından vazgeçerek özellikle de tamamlanmış bir Zhonya'nın mantıklı bir seçenek olmadığı erken safhalarda daha uzun süre hayatta kalmalarını sağlamaktadır.
TOPLAM BEDEL 2800 Altın
TARİF Kayıp Cilt + Alazcevher + Kuvvet Kitabı + 265 Altın
YETENEK GÜCÜ 70
CAN 250
MANA 600
YETENEK HIZI 20
MÜDAFAA (PASİF) Müdafaa etkisi altındayken şampiyonlardan alınan hasar %75 azalır. Müdafaa bir şampiyondan hasar aldıktan sonra 1,5 saniye devam eder (40 saniye bekleme süresi, bir rakip şampiyondan hasar alındığında sıfırlanır).
DENGE (PASİF) Müdafaa etkisi altındayken ve etki devre dışı kaldıktan sonraki 3 saniye boyunca şampiyon seviyesine bağlı olarak 10-40 Yetenek Gücü kazanırsınız.
İHTİŞAMLI EŞYA Diğer tüm efsanevi eşyalara %1 Hareket Hızı ve 8 Yetenek Gücü sağlar.
Denge Örtüsü
Dayanıklı desteklerin tamamen savunmaya yönelik bir ihtişamlı eşya olan Demir Solari'nin Broşu'ndan başka bir seçeneği yok gibiydi. Broş'un anlık hasara karşı etkili aktifi yerine, daha çok çatışma başlatmaya odaklanmak isteyenler için bir ihtişamlı eşya daha eklenmiştir.
TOPLAM BEDEL 2500 Altın
TARİF Alazcevher + Ordu Kalkanı + 300 Altın
CAN 200
YETENEK HIZI 20
ZIRH 30
BÜYÜ DİRENCİ 30
IŞIMA Şampiyonları hareketsiz bıraktıktan ya da hareketsiz bırakıldıktan sonra o şampiyon ve yakındaki tüm rakiplere Pişmanlık uygulanır, aldıkları hasar 5 saniyeliğine %12 artar.
İHTİŞAMLI PASİF Diğer tüm efsanevi eşyalara 5 Zırh ve 5 Büyü Direnci sağlar.
Aksiyom Akımı
LOL 11.17 Yaması'ndaki Youmuu'nun Hayaletkılıcı güçlendirmesinden önce, suikastçıların yetenek hızı sağlayan pek fazla seçeneği yoktu. Aksiyom Akımı, hem yetenek hızı kazandıran hem de yetenek kullanmaya odaklanan suikastçıların kartopu etkisiyle öne geçmesini sağlayan yeni efsanevi eşya.
TOPLAM BEDEL 3000 Altın
TARİF Dişli Kama + Caulfield'ın Savaş Çekici + 800 Altın
SALDIRI GÜCÜ 55
YETENEK HIZI 25
ZIRH DEŞME 10
AKI (PASİF) Bir rakip şampiyon sizden hasar aldıktan sonraki 3 saniye içinde katledilirse ultinizin toplam bekleme süresinin %25'i iade edilir.
Gölgealev
Büyücülerin saldırıya yönelik seçenekleri epey sınırlı. Bu durum özellikle de sadece daha fazla hasar vermek için efsanevi eşyalar almak isteyenler için geçerli. Gölgealev, rakiplerinizi havaya uçurmanıza yardımcı olacak ve hasarınızı bitmek bilmeyen kalkanlarla engelleyenleri epey üzecektir.
TOPLAM BEDEL 3000 Altın
TARİF Hextech Alternatörü+ Aşırı Büyük Sopa + 700 Altın
YETENEK GÜCÜ 100
CAN 200
KOR ÇİÇEĞİ (PASİF) Şampiyonlara hasar verirken hedefin mevcut canına bağlı olarak 10-20 Büyü Nüfuzundan faydalanırsınız (hedef 1000 Can veya altındayken en yüksek değer, 2500 Can veya üstündeyken en yüksek değer). Hedef kısa süre önce kalkanlardan etkilenmişse büyü nüfuzu en yüksek değere çıkar.
Yaklaşan Kış
Manaya ihtiyacı olan tanklar, takım savaşları sırasında mana göstergelerini yavaşça tüketirken epey zorlanabiliyor. Ama artık yeteneklerini art arda kullanabilirler.
TOPLAM BEDEL 2600 Altın
TARİF Tanrıça'nın Gözyaşı + Alazcevher + Yakut Kristal + 1000 Altın
CAN 400
MANA 500
YETENEK HIZI 15
HAŞMET (PASİF) Azami mananızın %8'ine eşdeğer miktarda ilave can sağlar.
MANA YÜKLEMESİ (PASİF) Hedeflere yetenek veya normal saldırı isabet ettirmek bir yük tüketir ve 3 İlave Mana kazandırır. Hedef şampiyonsa ilave ikiye katlanır. Bu eşya en fazla 360 Mana sağlayabilir ve bunu yaptığında Son Kış'a dönüşür.
Son Kış
Bu eşya Mana Yüklemesi'yle 360 İlave Mana kazanıldığında Yaklaşan Kış'tan gelişir.
CAN 400
MANA 860
YETENEK HIZI 15
HAŞMET (PASİF) Azami mananızın %8'ine eşdeğer miktarda ilave can sağlar.
SONSUZLUK (PASİF) Bir rakip şampiyonu yavaşlatmak (sadece yakın dövüşçüler için) veya hareketsiz bırakmak mevcut mananızın %3'ünü tüketir ve 3 saniyeliğine 100-200 (+%5 Mevcut Mana) Hasar soğuran bir kalkan verir (8 saniye bekleme süresi). Yakınınızda birden fazla rakip varsa kalkan %80 artar.
İhtişamlı tank eşyaları şu anda birbirlerine çok benziyor ve seçenekler havalı veya tatmin edici olmak yerine yalnızca rakiplerinizi yakmanın farklı yollarını sunuyor. Bu güncelleme ile birlikte eşyaların sağladığı dayanıklılık korunurken, aralarındaki farklar daha belirgin hale getirilmiştir. Ayrıca niteliklerinizin oyun boyunca daha etkili bir şekilde artması için ihtişamlı tank eşyalarının pasiflerine biraz daha can eklenmiştir.
Efsanevi tank eşyalarının sorunuysa daha farklıydı. Ruh Gömleği dışında büyü direnci seçenekleri çok azdı, bu yüzden Doğanın Kudreti ve Cehennem Maskesi gibi diğer seçenekler bu alanda daha etkili hale getirilmiştir.
Bami'nin Alevi
Alev Kusan etkisinin dalgaları temizlemeye yardımcı olması gerekiyordu; fakat kendi minyonlarınız son vuruşları çaldığı için minyon biçmeyi daha da zorlaştırıyordu. Daha az minyon kaçırmanız için ufak bir yaşam kalitesi güncellemesi eklenmiştir. Bu güncelleme pasife sahip tüm eşyaları kapsamaktadır.
ALEV KUSAN (PASİF) Artık bir Alev Kusan tetiklenmesinden sonra biçilecek minyonları infaz ediyor.
Buzateşi Eldiven
Buzateşi Eldven'i Alev Kusan etkisine sahip diğer ihtişamlı tank eşyalarından farklılaştırmak için onun gücünün bir kısmı sembolleşmiş alan etkili pasifi Karbağı'na aktarılmıştır. Eklenilen hasarla birlikte bu etki, rakipleri kovalamayı ve çaresiz bırakmayı daha tatmin edici hale getirmektedir.
KARBAĞI (PASİF) Normal saldırılar rakipleri yavaşlatan bir buz alanı oluşturur. ⇒ Normal saldırılar 1,5 saniyeliğine bölgedeki rakiplere 20-100 (+%0,5 Azami Can) Büyü Hasarı veren bir buz alanı oluşturur. Alandan geçen rakipler yavaşlar (yavaşlatma oranı ve bekleme süreleri değişmedi).
ALEV KUSAN (PASİF) Değişmedi
İHTİŞAMLI PASİF Değişmedi
Turbo Kimyasal Tankı
Turbo Kimyasal Tankı'nın Alev Kusan etkisi, ilginç bir pasif değildi ve daha çok orman kamplarını temizlemek için bir zorunlulukmuş gibi hissettiriyordu. Eşyanın gücü devasa bir patlamaya dönüştürülmüştür. Böylece hızlı ilerlemek isteyen baskıncıların ve çatışma başlatıcıların ana eşyası olacaktır.
SÜPER GÜÇ (AKTİF) Değişmedi
YAKIT İKMALİ (PASİF) Hareket etmek ve hasar vermek Kimyasal Tankı'nı doldurur. 100 yüke ulaştıktan sonraki ilk normal saldırınız yakındaki tüm rakiplere 40-120 (+%1 Azami Can, +%3 Hareket Hızı) Büyü Hasarı verir (minyonlara %25, canavarlara %175 daha fazla hasar verir).
ALEV KUSAN (PASİF) Hasar aldığınızda veya verdiğinizde yakınınızdaki rakiplere büyü hasarı verir.
İHTİŞAMLI PASİF Diğer efsanevi eşyalara 5 Yetenek Hızı ve 50 Can kazandırır.
Günateşi Kalkanı
Günateşi Kalkanı en pahalı ihtişamlı tank eşyası olmasına rağmen, yüksek niteliklere sahip değil. Sağladığı dayanıklılık bedeline uygun olacak şekilde arttırılmıştır.
TOPLAM BEDEL 3200 Altın (değişmedi)
CAN 350 (değişmedi)
YETENEK HIZI 20 (değişmedi)
ZIRH 30 ⇒ 35
BÜYÜ DİRENCİ 30 ⇒ 35
ALEVLİ DOKUNUŞ (PASİF) Değişmedi
ALEV KUSAN (PASİF) Değişmedi
İHTİŞAMLI PASİF Diğer efsanevi eşyalara %5 Yavaşlatma Direnci, %5 Sıvışma ve 50 Can kazandırır.
Cehennem Maskesi
Geçtiğimiz sezon Cehennem Maskesi, yalnızca eşyanın hareketsiz bırakma etkisini verimli bir şekilde kullanabilen şampiyonlar için güçlüydü. Eşyayı büyü hasarına yönelik takım kompozisyonlarına karşı veya büyük takım savaşlarında başarılı bir saldırı/savunma aracı olarak yeniden şekillendirildi. Ayrıca artık bazı YG eli ağırlar ve savaş büyücüleri için heyecan verici bir seçenek olmalı!
TOPLAM BEDEL 2700 (değişmedi)
TARİF Dev Kemeri + Negatron Pelerini + 900 Altın ⇒ Alazcevher + Hayalet Pelerini + 650 Altın
CAN 400 ⇒ 450
YENİYETENEK HIZI 10
BÜYÜ DİRENCİ 60 ⇒ 30
TUZ BUZ ET (PASİF) Rakip şampiyonları hareketsiz bırakmak onların aldığı hasarı 5 saniyeliğine %15 arttırır. ⇒ Rakip şampiyonları lanetleyerek onların büyü dirençlerini 5 (+%1 İlave Can) azaltır (en fazla 20). Lanetlenen her rakip başına 7 Büyü Direnci kazandırır.
Doğanın Kudreti
Doğanın Kudreti, Değişken Miğfer'in arkasında bıraktığı boşluğu doldurmak için tasarlandı; fakat eşya, biriken dirençler ve hareket hızı arasında gidip geliyor. Sağladığı etkiler birleştirildi ve biraz güçlendirildi. Artık yüksek büyü hasarına sahip kompozisyonlar veya Ryze ya da Cassiopeia gibi zamanla yüksek miktarda hasar veren büyücülere karşı tercih edebileceğiniz birincil eşya olacaktır.
CAN 350 (değişmedi)
BÜYÜ DİRENCİ 60 ⇒ 70
HAREKET HIZI %5 (değişmedi)
SOĞURMA Yetenek hasarı almak en fazla 5 defa birikecek şekilde ilave hareket hızı ve büyü direnci sağlar. Her farklı yetenek 1 yük kazandırır. ⇒ Rakip şampiyonlardan büyü hasarı almak 5 saniyeliğine bir Sarsılmaz yükü kazandırır (en fazla 6). Rakipleri hareketsiz bırakan etkiler fazladan 2 yük kazandırır.
DAĞILIM 6 Sarsılmaz yüküne sahipken aldığınız büyü hasarı %20 azalır ve hareket hızınız %10 artar.
Şövalyenin Adağı
Şövalyenin Adağı tüm yıl boyunca kuvvetli olmasına rağmen popüler değildi. Teminat'ın karşılıksız bir fedakârlık yerine, bir ortaklık gibi hissettirmesi için takım arkadaşını iyileştirme etkisi geri getirilmiştir. Ayrıca hasar azaltması anlık hasara karşı daha etkili olacak şekilde güçlendirilmiş ve hareket hızı artışı kaldırılmıştır.
CAN 400 (değişmedi)
TABAN CAN YENİLENMESİ %300 ⇒ %150
YETENEK HIZI 10 (değişmedi)
TEMİNAT (AKTİF) Değişmedi
FEDAKÂRLIK (PASİF) Layık takım arkadaşınız yakınınızdayken ve canınız azami canınızın %30'un fazlaysa, onun aldığı hasarın %15'i size yönlendirilir. Takım arkadaşınızın canı azami canının %50'sinden azsa, ona doğru ilerlerken %35 İlave Hareket Hızı kazanırsınız. ⇒ Layık takım arkadaşınız yakınınızdayken, onun aldığı hasarın %10'u size yönlendirilir ve şampiyonlara verdiği hasarın %8'ine eşdeğer miktarda iyileşirsiniz. Takım arkadaşınızın canı %30'dan azsa, aldığı hasarın %20'si size yönlendirilir.
Ordu Kalkanı
Ordu Kalkanı'nın özellikle de desteklerin tank dizilimlerinde daha erişilebilir olması için bedeli azaltılmıştır. Günateşi Kalkanı ve Demir Solari'nin Broşu hâlâ güçlü, bu yüzden onların toplam bedellerinde bir değişikliğe gidilmemiştir. Ancak Gargoyl Taşzırhı diğer seçeneklere kıyasla zayıf, dolayısıyla onun bedeli azaltılmıştır.
TOPLAM BEDEL 1500 Altın ⇒ 1400 Altın
Gargoyl Taşzırhı
TOPLAM BEDEL 3300 Altın ⇒ 3200 Altın
Demir Solari'nin Broşu
BİRLEŞTİRME BEDELİ 200 Altın ⇒ 300 Altın (toplam bedeli değişmedi)
Büyücü eşyası seçenekleri, bu sezon özellikle de YG eli ağırlar ve bazı savaş büyücüleri için epey sınırlıydı. Bazı seçenekler özgünleştirilmiş ve eşyaları tüm YG kullanıcıları için daha çekici hale getirilmiştir.
Hepbuz
YG'den faydalanan ve daha fazla hasar "lüksüne" hemen ihtiyacı olmayan mana kullanıcılarına daha hesaplı bir ihtişamlı eşya aşaması sunmak istenilmektedir. Bu yüzden Hepbuz'un bedeli yeni ihtişamlı Parçalanmış Kraliçe'nin Tacı'na uygun hale getirecek şekilde azaltılmıştır. Böylece mana kullanıcıları erken safhalarda bir mana artışı istiyorsa daha ucuz eşyaları tercih edebilecektir.
TOPLAM BEDEL 3200 Altın ⇒ 2800 Altın
TARİF Alazcevher + Kayıp Cilt + İnfilak Değneği + 250 Altın ⇒ Alazcevher + Kayıp Cilt + Kuvvet Kitabı + 265 Altın
YETENEK GÜCÜ 80 ⇒ 70
CAN 250 (değişmedi)
MANA 600 (değişmedi)
YETENEK HIZI 20 (değişmedi)
BUZLANDIR (AKTİF) Değişmedi
İHTİŞAMLI PASİF Diğer tüm efsanevi eşyalara 15 Yetenek Gücü ⇒ 10 Yetenek Gücü sağlar
Uğursuz Koruma
Uğursuz Koruma daha fazla hasar isteyen YG eli ağırlar, savaş büyücüleri ve tankların temel eşyası olmalı. Eşya bu rolünü pek de iyi yerine getiremiyordu. Dolayısıyla Uğursuz Koruma'nın biriken dirençleri kaldırılarak, yakın dövüşçüler için güçlendirilmiş ve dayanıklı YG dizilimlerinde daha etkili olacak yeni bir pasif eklenmiştir.
YETENEK GÜCÜ 70 ⇒ 60
CAN 350 ⇒ 450
AZAKANANIN GÖZLERİ Bir şampiyona yetenek hasarı vermek onun 4 saniye boyunca yanarak her saniye azami canının %2'ine/%1,2'sine (yakın dövüşçüler için/menzilli şampiyonlar için) eşdeğer miktarda büyü hasarı almasını sağlar. Artık rakipler yanarken ilave direnç sağlamıyor.
KARA AKİT (PASİF) İlave canınızın %2'sine eşdeğer miktarda yetenek gücü sağlar.
Başmelek Asası
Bu yıl Başmelek ve Seraph, epey kuvvetli YG ve mana sopalarıydı. Artık yetenek kullanımına önem veren savaş büyücüleri ve eli ağırlar için daha uygun hale getirilmiştir.
TOPLAM BEDEL 3000 Altın (değişmedi)
TARİF Tanrıça'nın Gözyaşı + Kuvvet Kitabı + Aşırı Büyük Sopa + 915 Altın ⇒ Tanrıça'nın Gözyaşı + Alazcevher + İnfilak Değneği + 950 Altın
YETENEK GÜCÜ 65 ⇒ 60
CAN 200
MANA 500 (değişmedi)
HAŞMET (PASİF) İlave mananızın %3'üne eşdeğer miktarda yetenek gücü sağlar ⇒ İlave mananızın %0,5'ine eşdeğer miktarda yetenek hızı sağlar
MANA YÜKLEMESİ (PASİF) Değişmedi
Seraph'ın Şefkati
Bu eşya 360 İlave Mana kazandırdığında Başmelek Asası'ndan gelişir.
YETENEK GÜCÜ 65 ⇒ 80
YENİCAN 250
MANA 860 (değişmedi)
HAŞMET (PASİF) İlave mananızın %3'üne eşdeğer miktarda yetenek gücü sağlar ⇒ İlave mananızın %1,3'üne eşdeğer miktarda yetenek hızı sağlar
ARŞEJDERİ (PASİF) Azami mananızı %5 (100 YG başına +%2,5) arttırır. ⇒ Harcadığınız mananın %40'ına eşdeğer miktarda can yeniler. Yetenek kullanımı başına en fazla 25-50 (+%10 Yetenek Gücü) olabilir. Etkinleştirilip kapatılabilen yetenekler de saniye başına aynı miktarda can yeniler.
Kozmik Hızlandırıcı
Kozmik Hızlandırıcı, sezon boyunca güçlüydü ama pek heyecan verici değildi. Hızlı hareket hızlı yetenek temasını pekiştirilmiş ve pasifinin çok daha erken kullanılabilmesi sağlanmıştır.
TOPLAM BEDEL 3000 Altın (değişmedi)
TARİF Şeytani Külliyat + Alazcevher + Yakut Kristal + 865 Altın ⇒ Şeytani Külliyat + Ruh Yeli + Yakut Kristal + 850 Altın
YETENEK GÜCÜ 80 ⇒ 75
CAN 200 ⇒ 250
YETENEK HIZI 20 ⇒ 30
HAREKET HIZI %5
BÜYÜLÜDANS (PASİF) En az 160 Yetenek Gücüne sahipseniz, 20 Yetenek Hızı ve 20 İlave Hareket Hızı kazanırsınız ⇒ Bir şampiyona 3 farklı saldırı veya yetenekle hasar vermek, çatışmadan çıkana kadar %20 Hareket Hızı (azalarak %10 olur) ve 40 Yetenek Gücü kazandırır
Ufukgetiren
Ufukgetiren sınırlı bir kitleye hitap eden ve dayanıksız ama yüksek hasar verebilen uzun menzilli büyücülere çok fazla ilave hasar kazandıran bir eşyaydı. Kullanım alanları daha fazla şampiyona çekici gelecek şekilde arttırılmıştır.
TOPLAM BEDEL 3000 Altın (değişmedi)
TARİF Hextech Alternatörü + Aşırı Büyük Sopa + 700 Altın ⇒ Hextech Alternatörü + Şeytani Külliyat + 1050 Altın
YETENEK GÜCÜ 115 ⇒ 85
CAN 150
YETENEK HIZI 15
HİPER ATIŞ (PASİF) Artık yavaşlatılan rakip şampiyonlara da Hiper Atış etkisini uyguluyor.
Hiçlik Değneği
Hiçlik Değneği, YG'nizi arttırmak ve rakiplerinizin büyü direncini eritmek istediğinizde kullanabileceğiniz son derece güçlü ama fazla genel bir seçenek. Gücünün bir kısmı büyü nüfuzuna aktarılmıştır. Böylece artık her büyücünün gözdesi olmayacaktır.
TOPLAM BEDEL 2700 Altın ⇒ 2800 Altın
Felaket Mücevheri + İnfilak Değneği + 700 Altın ⇒ Felaket Mücevheri + İnfilak Değneği + 800 Altın
YETENEK GÜCÜ 70 ⇒ 65
BÜYÜ NÜFUZU %40 ⇒ %45
Doran'ın Yüzüğü
Doran'ın Yüzüğü'ne koridorda agresif oynamak isteyen şampiyonların hoşuna gidecek bir yenilik getirilmiştir. Hâlâ şampiyonların zorlu karşılaşmalarda manaya erişebilmeleri istenilmekte, bu yüzden eşyanın düellolarda daha etkili olması için taban mana yenilenmesi şimdilik yüksek tutulmuştur.
ODAKLAN (PASİF) Değişmedi
SÖMÜR (PASİF) Bir birimi katletmek 6 Mana yeniler. Eğer mana kazanamıyorsanız, 3 Can yeniler. ⇒ Her saniye 0,75 Mana yeniler. Rakip şampiyonlara hasar vermek bu miktarı 10 saniyeliğine her saniye 1,25 Mana olacak şekilde arttırır. Eğer mana kazanamıyorsanız, bu miktarın %50'sine eşdeğer miktarda can yeniler.
Hextech Alternatörü
Hextech Alternatörü, yüksek miktarda hasar sağlasa da hiç dayanıklılık kazandırmayan birçok YG hasarı eşyalarından biriydi. YG'sinin bir kısmı dayanıklılıkla değiştirilmiştir. Bu değişiklik Ufukgetiren'i ve hepsi Hextech Alternatörü'nden geliştirilen sonraki üç eşyayı etkilemektedir.
TOPLAM BEDEL 1050 Altın (değişmedi)
TARİF: Kuvvet Kitabı + Kuvvet Kitabı + 180 Altın ⇒ Kuvvet Kitabı + Yakut Kristal + 215 Altın
YETENEK GÜCÜ 40 ⇒ 25
CAN 150
BÜYÜLÜ ATIŞ (PASİF) Değişmedi
Hextech Füzekemer
TOPLAM BEDEL 3200 Altın (değişmedi)
TARİF: Yakut Kristal+ Hextech Alternatörü + İnfilak Değneği + 900 Altın ⇒ Kuvvet Kitabı + Hextech Alternatörü + İnfilak Değneği + 865 Altın
Gece Tırpanı
TOPLAM BEDEL 3200 Altın (değişmedi)
TARİF: Yakut Kristal+ Hextech Alternatörü + İnfilak Değneği + 900 Altın ⇒ Kuvvet Kitabı + Hextech Alternatörü + İnfilak Değneği + 865 Altın
Suikastçılar kuvvetli olsa da onların ihtişamlı eşyaları pek tatmin edici değildi. Birçok suikastçı Kaniçen ve Hızkesen gibi ihtişamlı eşyaları tercih ediyordu ve bazıları ihtişamlı eşya almadan önce Youmuu gibi efsanevi eşyaları tercih ediyordu. Özgün dizilimler yadırganmıyor; fakat ilk olarak ihtişamlı bir zırh deşme eşyası tamamlamak her zaman daha zayıf bir stratejiydi. Yakın dövüşçü zırh deşme kullanıcıları için ihtişamlı eşyalar ve Youmuu'nun arasındaki fark azaltılmıştır. Menzilli zırh deşme kullanıcılarıysa değişikliklerden pek fazla etkilenmemeli.
Draktharr'ın Gece Kılıcı
TOPLAM BEDEL 3200 Altın ⇒ 3100 Altın
TARİF: Dişli Kama + Caulfield'ın Savaş Çekici + 1000 Altın ⇒ Dişli Kama + Caulfield'ın Savaş Çekici + 900 Altın
GÖRÜNMEZ AVCI (AKTİF) Bir rakip şampiyona yönelik bir sonraki normal saldırınız 65 (+%25 İlave SG) ⇒ yakın dövüşçüler için 75 Hasar (+%30 İlave SG)/menzilli şampiyonlar için 55 Hasar (+%25 İlave SG) verir (diğer hiçbir şey değişmedi)
Kararma
TOPLAM BEDEL 3200 Altın ⇒ 3100 Altın
TARİF: Dişli Kama + Uzun Kılıç + Vampirî Asa + 850 Altın ⇒ Dişli Kama + Uzun Kılıç + Uzun Kılıç + Vampirî Asa + 750 Altın
BATMAZ AY (PASİF) Yakın dövüşçüler için bekleme süresi 8 saniyeden ⇒ 6 saniyeye düştü (diğer hiçbir şey değişmedi)
Sinsi Pençe
TOPLAM BEDEL 3200 Altın ⇒ 3100 Altın
TARİF: Dişli Kama + Caulfield'ın Savaş Çekici + 1000 Altın ⇒ Dişli Kama + Caulfield'ın Savaş Çekici + 900 Altın
KUM DARBESİ (AKTİF) Atılma 65 (+%25 İlave SG) ⇒ 75 (+%30 İlave SG) Fiziksel Hasar verir (diğer hiçbir şey değişmedi)
Youmuu'nun Hayaletkılıcı
TOPLAM BEDEL 2900 Altın ⇒ 3000 Altın
İlk Vuruş
İlk Vuruş, bir rakip şampiyona ilk vuruş yaptığınızda size muazzam bir hasar ve altın artışı sunan ama o size ilk vuruş yaptığında hiçbir şey kazandırmayan bir İlham anahtar rünü. Oynanış testleri sırasında uzun menzilli şampiyonlar ve suikastçılar için muhteşemdi ve onu denemeniz heyecan veriyor.
İLK VURUŞ (PASİF) Bir şampiyonla çatışmaya girdikten sonraki 0,25 saniye içinde isabet ettirdiğiniz normal saldırılar ve yetenekler 5 Altın ve 3 saniyeliğine İlk Vuruş etkisi kazandırır. Etki şampiyonlara fazladan %10 Hasar vermenizi ve verdiğiniz ilave hasarın %100'üne eşdeğer miktarda (menzilli şampiyonlar için %70) altın kazanmanızı sağlar. 1-18. seviyelerde 25-15 saniye bekleme süresine sahiptir.
HA İKİNCİ HA SONUNCU Bir rakip size ilk vuruş yaptığında İlk Vuruş etkisi, hiçbir ilave kazandırmadan bekleme süresine girer (Banshee'nin Duvağı'nın aksine sonraki hasarlar bekleme süresini yeniden başlatmaz).
Prototip: Heptaş (Kaldırıldı)
İlk Vuruş'un gelmesiyle birlikte, çoğu oyuncunun gönlünde yer edinemeyen Prototip: Heptaş adlı anahtar rününe veda ediyoruz. Kuralları fazla karmaşıktı ve rünle uğraşmak, onda ustalaşmayı çok daha zorlaştırıyordu. Dolayısıyla oynanışı istenilmediği şekilde değiştirme potansiyeli yüzünden rün güvenli bir şekilde güçlendirilemiyordu.
PROTOTİP: HEPTAŞ (PASİF) Düzenli olarak rasgele bir anahtar rünü tek seferliğine kullanmanızı sağlar. Anahtar rün kullanıldıktan veya süresi dolduktan sonra rasgele başka bir anahtar rün verilir.
Buzul Takviyesi
Bazı şampiyonlar yetenek atışları yağmadan önce Buzul Takviyesi'nin buz ışınını kullanarak rakiplere kitle kontrolü uyguluyor ve muhteşem bir komboyu garantiliyordu. Bu her ne kadar zekice olsa da rünün amacına hizmet etmiyordu. Güncellenen rün, yeteneklerinizi ifade etme potansiyelini ortadan kaldırmadan tanklara ve bazı efsunculara daha çekici gelmeli. Onun özellikle de takım arkadaşlarını korumak veya büyük çatışmalar başlatmakta etkili olacağı düşünülmektedir.
BUZUL TAKVİYESİ (PASİF) Normal saldırıların isabet etkileri rakip şampiyonları düzenli aralıklarla yavaşlatır. ⇒ Bir rakip şampiyonu hareketsiz bırakmak o şampiyondan size ve yakınızdaki diğer şampiyonlara doğru 3 buzul ışın çıkarır. Işınlar birkaç saniyeliğine, rakipleri %35 (%10 İyileştirme ve Kalkan Gücü başına +%5) (100 YG başına +%2) (100 İlave SG başına +%2) yavaşlatan ve (siz hariç) takım arkadaşlarınıza verdikleri hasarı %15 azaltan donmuş çizgiler oluşturur. Donmuş çizgiler 3 (+ hareketsiz bırakma etkisinin son süresinin %100'ü) saniye boyunca varlığını korur.
BUZ IŞINI (PASİF) Eşya aktifiyle bir rakip şampiyonu yavaşlatmak, içindeki tüm rakipleri yavaşlatan donmuş bir çizgi oluşturur.
Ölümcül Tempo
Bu nişancı anahtar rünü biraz etkisizdi. Keskin Sağanak anlık saldırı hızı artışı, Ölümcül Tempo gecikmeli bir saldırı hızı artışı ve Saldırıya Devam gecikmeli bir hasar artışı sağlıyordu. Ölümcül Tempo benzer kazanma oranına sahip olmasına rağmen, üçlünün arasında en az tercih edilen ründü. Yani ya hedef kitlesi sınırlıydı ya daha az tatmin ediciydi ya da her ikisi. Ölümcül Tempo'nun kimliğini uzun vadede sağladığı değer açısından en iyi seçenek haline getirecek şekilde netleştirerek ve onu daha özgün hale getirmek için saldırı menzili eklenmiştir.
ÖLÜMCÜL TEMPO (PASİF) Bir rakip şampiyona hasar verdikten 1,5 saniye sonra, ilave saldırı hızı kazanırsınız ve azami saldırı hızı sınırınız 3 saniyeliğine artar. Bu etki devam ederken bir şampiyona saldırmak onun süresini 6 saniyeye çıkarır.
ÖLÜMCÜL TEMPO (PASİF) En az bir rakip şampiyona isabet ettirdiğiniz her bir normal saldırı başına 6 saniyeliğine %15/%5 Saldırı Hızı (yakın dövüşçüler için/menzilli şampiyonlar için) kazanırsınız. Bu etki 6 defaya kadar birikir. Ayrıca etki azami değere ulaştığında 50/100 Saldırı Menzili (yakın dövüşçüler için/menzilli şampiyonlar için) kazanırsınız ve saldırı hızı sınırınız 2,5'ten 10'a çıkar.
Ulti Büyü Kitabı bazı değişikliklerle birlikte geri dönmüştür.
Ulternatif Sihirdar Büyülerine birkaç yeni ulti, şampiyon seçimi yasaklamaları, ormancılar için yeni Otomatik Çarp özelliği ve yeni Kimya ve Hextech Ejderleriyle özel etkileşimler eklenmiştir. Ulti Büyü Kitabı çıktığında tüm Sezon Öncesi Dönem değişikliklerini içerecek (harita hedefi ödülleri hariç) ve 18 Kasım 2021'den 10 Ocak 2022'ye kadar oyunda olacaktır.
Yeni Ulternatif Sihirdar Büyüleri
Akali
Blitzcrank
Caitlyn
Camille
Dr. Mundo
Evelynn
Jinx
Kindred
Orianna
Seraphine
Urgot
Vex
Vi
Viktor
Xin Zhao
Kaldırılan Ulternatif Sihirdar Büyüleri
Malphite
Ulternatif Sihirdar Büyüleri Denge Ayarlamaları
Genel bir not olarak LOL 11.14 Yaması'ndan (Ulti Büyü Kitabı'nın geldiği son yama) beri şampiyon ultilerinde gidilen tüm değişiklikler, bu moddaki Ulternatif versiyonlarına da uygulanmıştır. Tek istisna Ashe'in R'sinin sağladığı ilave yetenek hızının azalmasıdır.
Ashe
R'nin İlave Yetenek Hızı 35 ⇒ 20
Otomatik Çarp
Ormancılar yaşadı! Ormancıların bu modda Çarp dışında başka bir sihirdar büyüsü seçebilmesi için Otomatik Çarp adlı yeni bir özellik getirilmiştir.
Ormancılar şampiyon seçimi sırasında geçici bir Ulternatif Sihirdar Büyüsü yerine, Otomatik Çarp'ı seçecek. Otomatik Çarp, oyun başında seçeceğiniz ultiyle değiştirilecek ve size yine Otomatik Çarp adlı bir güçlendirme kazandıracaktır.
OTOMATİK ÇARP GÜÇLENDİRMESİ: Destansı canavarlara, Yampiri Yengeçlere veya ormanınızdaki güçlendirme canavarlarına karşı savaşırken Otomatik Çarp canavarın canı normal Çarp'ın ona son vuruş yapacağı eşiği düştüğünde otomatik olarak onu infaz edecektir.
Ayrıca ormancıların yalnızca Ulti Büyü Kitabı'nda alınabileceği Obsidiyen Kılıç adlı yeni bir başlangıç eşyası getirilmiştir. Diğer iki ormancı eşyasıyla aynı niteliklere sahip; fakat Otomatik Çarp için özel bir tamamlanma kriteri var ve Donduran ya da Cüretli Çarp'ın şampiyonlara karşı etkilerini içermiyor (çünkü bir şampiyona Otomatik Çarp atmak mümkün değil).
Obsidiyen Kılıç - NİTELİKLER VE ETKİLER: Dolukılıcı ve Közbıçak'la aynı niteliklere sahip.
Obsidiyen Kılıç - OTOMATİK YOL (PASİF): Otomatik Çarp'ı 5 defa kullanmak bu eşyayı tüketerek eşyanın tüm etkilerini kalıcı olarak kazandır ve Otomatik Çarp'ın eşiğini ve hasarını 900'e çıkarır.
Son olarak Ivern'ün Otomatik Çarp'ı biraz farklı işliyor; çünkü o Ivern.
ÖZGÜRLÜĞÜN TADINI ÇIKAR, DOSTUM: Ivern Otomatik Çarp aldığında onu Pasif - Ormanın Dostu etkisinin fundalık süresini aşmak için kullanamıyor. Fakat geçerli bir orman kampını özgür bırakmak (destansı canavarlar, Yampiri Yengeçler veya ormanındaki güçlendirme canavarları) Otomatik Çarp'ı tetikleyerek onu iyileştiriyor ve normal Çarp'ın sağlayacağı yükü başlangıç orman eşyasına ekliyor.
Ejderler ve Yüzey Şekilleri
Bu modda ortaya çıkan ejderler sadece yeni Hextech ve Kimya Ejderleri! Ulti Büyü Kitabı'nda bunlardan birini kestiğinizde takımınız bir Afet'in Yankıları yükü kazanacaktır.
AFET'İN YANKILARI: Rakip kulelere yönelik saldırılarınız Afet'in Yankıları etkisi uygulayarak her saniye onlara canlarının %0,3'üne eşdeğer miktarda hasar verecektir.
Caitlyn'in gelecekteki görsel, kostüm ve genel gelişimini tutarlı hale getirmek için Piltover Şerifi'ne bir Görsel ve Sürdürülebilirlik Güncellemesi getirilmiştir. Caitlyn ve sekiz kostümünün hepsinin oyun içi modelleri, seslendirmeleri, ses efektleri ve görsel efektleri modernleştirilmiştir. Ayrıca tüm açılış görselleri güncellenmiş, bazıları ise yeniden tasarlanmıştır.
Ayrıca Jayce ve Jinx de netlik ve temayla ilgili amaçlar doğrultusunda modernleştirilmiştir.
Caitlyn Görsel ve Sürdürülebilirlik Güncellemesi
Görsel ve Sürdürülebilirlik Güncellemesi sırasında Caitlyn'in Tam Kafadan atışlarını yetenek yerine güçlendirilmiş saldırı olarak kodlanmıştır. Bu, Tam Kafadan atışları artık normal saldırı zamanlamasını kullandığı için Caitlyn'in normal saldırıları bekleme süresinde olduğunda bazen Tam Kafadan atışı yapabildiği durumları ortadan kaldırmıştır. Onu istemeden zayıflatmamak için Caitlyn'in performansı özellikle de yüksek beceri düzeylerinde yakından takip edilmektedir.
Aşağıda listelediğimiz değişiklikler temel, Arcade, Arcade Prestij Serisi, Kelle Avcısı, Ay İfriti, Aynasız, Havuz Partisi ve Safarici Caitlyn için geçerlidir. Bu kostümlerin görsel efektleri, ses efektleri, açılış görselleri ve oyun içi modelleri çeşitli ölçülerde güncellenmiştir.
SESLENDİRME: Caitlyn'in temel görünümü ve tüm kostümlerindeki seslendirmeleri yenilendi.
NORMAL SALDIRI: Tüfeğini doldururken fırlayan bir mermi kovanı eklendi.
PASİF - TAM KAFADAN: "Pasif hazır" ses efekti, daha çok hextech hissiyatına sahip olacak şekilde güncellendi. Caitlyn'in Tam Kafadan atışı kullanıma hazır olduğunda oynatılan bir ses efekti eklendi.
Q - PILTOVER SİLAHI: Yeni örgüler ve parçacıklar, hextech görünümüne sahip olacak şekilde tasarlandı. İlk vuruşun isabet halindeki ses efektleri artık sonraki isabetlere kıyasla daha sert.
W - YORDLE KAPANI: Kapanlara ve etkinleşme görsel efektlerine bir gösterge eklendi. Kapanların ses efektleri yeni animasyon sürelerine uyumlu hale getirildi.
E - 90 KALİBRELİK AĞ: Yeni menzil göstergesi eklendi. İsabetlerin ses efektleri artık daha sert.
R - SON KOZ Yeni lazer ve hextech görselleri eklendi. İsabet ses efektleri artık daha sert ve ilave hextech unsurlarına sahip.
Jayce'in Görsel ve Ses Efektleri
Bu güncellemeler temel ve Kazanova Jayce için geçerlidir (seslendirme hariç). Kazanova, Karanlık Güç, Metal Zırhlı, Parlak Çekiç ve Direnişçi Jayce'in görsel efektleri ve oyun içi modelleri çeşitli ölçülerde güncellenmiştir.
SESLENDİRME: Temel Jayce'in replikleri daha net ve kaliteli olacak şekilde yeniden düzenlendi.
NORMAL SALDIRI: Artık menzilli ve yakın dövüşçü hallerinin farklı atışları ve isabet efektleri var. Yeni bir kritik vuruş görsel efekti eklendi.
PASİF - HEXTECH KAPASİTÖR: Görseller sadeleştirildi ve netleştirildi.
Q (MERKÜR ÇEKİCİ) - GÖKLERE!: Görseller modernleştirildi. Etki alanının boyutu netleştirildi.
Q (MERKÜR TOPU) - ŞOK PATLAMASI: Yeni atışlar ve patlamalar eklendi. Atışlar güçlendirildiğinde yeni bir patlama efekti eklendi.
W (MERKÜR ÇEKİCİ) - ŞİMŞEK SAHASI: Görseller modernleştirildi ve etki alanı belirginleştirildi. Efektler hasar seviyesine uygun olacak şekilde sadeleştirildi.
W (MERKÜR TOPU) - HİPER YÜK: Efektler sadeleştirildi.
E (MERKÜR ÇEKİCİ) - GÜRLEYEN DARBE: Görseller modernleştirildi, geri savurma etkisinin yönü belirginleştirildi.
E (MERKÜR TOPU) - HIZLANDIRMA GEÇİDİ: Görseller modernleştirildi.
DÖNÜŞ: Yeni ses efekti eklendi.
Jinx'in Görsel ve Ses Efektleri
Bu güncellemeler temel, Oyuncak Ustası, Suç Şehri, Gönül Avcısı, Havai Fişek, Uzay Serüveni ve Zombi Avcısı Jinx için geçerli. Suç Şehri, Havai Fişek ve Zombi Avcısı Jinx'in oyun içi modelleri çeşitli ölçülerde temizlenmiştir.
NORMAL SALDIRI: Makineli atışlarına parıltılar eklendi. Yeni roket izleri ve patlamalar eklendi.
W - Cızzt!: Zemin görselleri, atış ve isabet görsel efektleri modernleştirildi.
E - Patlangaç!: Görselleri modernleştirildi.
R - Manyak Güçlü Ölüm Roketi!: Yeni atış ve patlama efekti eklendi. Roket animasyonları hız artışını öne çıkarak şekilde modernleştirildi.
DÖNÜŞ: Yeni ses efekti eklendi.
LOL 11.21 Yaması'nda genel sohbet bazı sunucularda devre dışı bırakılmıştır. Alınan ilk sonuçlardan yola çıkılarak özellik devre dışı bırakılmaya devam edilecektir; fakat yeni sunucular buna dahil değildir. Daha sonra, paylaşacak küresel güncellemeler olmaz ise, sunucu özelindeki değişiklikler etkilenen sunuculara bildirilecektir.
Dereceli Sihirdar Vadisi'nin ve takdir sisteminin sezon sonu ödülleri bu yamada dağıtılmaya başlayacak ve 16 Aralık'a kadar tamamlanacaktır (Riot sunucuları ve Garena için geçerli). Clash'in sezon sonu ödülleri bu yamada dağıtılmaya başlayacak ve 16 Aralık'a kadar tamamlanacaktır (Riot sunucuları için geçerli). Tencent, dereceli ve Clash ödüllerini Çin'deki oyunculara LOL 11.24 Yaması sırasında dağıtacaktır.
Ixtal temalı Clash'in birinci hafta sonu için takım kurma aşaması 15 Kasım'da başlayacak ve turnuva 20-21 Kasım'da gerçekleşecektir. İkinci hafta sonunun takım kurma aşaması 29 Kasım'da başlayacak ve turnuva 4-5 Aralık'ta gerçekleşecektir.
Ixtal Clash'i normal Clash sezonunun bir parçası değil. Hâlâ Ixtal ödüllerini kazanabileceksiniz ama Clash ZP yolunuz etkilenmeyecektir.
Ganimetlerin Çıkma İhtimalleri
Artık çok yakında ganimetlerin çıkma ihtimallerini LoL İstemcisi'ndeki Mağaza'da görebileceksiniz! Mevcut Hextech Zanaatkârlığı SSS sayfasının yanı sıra doğrudan istemciden görebileceğiniz ihtimaller sayesinde, bir içerik almadan önce daha fazla bilgilendirilmiş olacaksınız.
Ganimetlerin çıkma ihtimalleri, tüm dünyada LOL 11.23 Yaması'nın çıkışını takip eden günlerde istemciye getirilecektir. Bazı bölgelerde ganimetler hakkında ek yasalar olduğu için özellik söz konusu bölgelere biraz daha geç gelebilir.
İpucu Sayaçları
Bazı eşya ve rün ipuçlarına nitelik sayaçları eklenmiştir. Böylece oyuncular karşılaşma boyunca ne kadar katkıda bulunduklarını daha rahat takip edebilecektir.
Eşyalar
KANASUSAMIŞ: Artık Kan Bariyeri'nin engellediği hasarı gösteriyor.
GARGOYL TAŞZIRHI: Artık Anıt'ın engellediği hasarı gösteriyor.
MUHAFIZIN BOYNUZU (ARAM): Artık pasifin engellediği hasarı gösteriyor.
DOMINIK EFENDİ'NİN HÜRMETLERİ: Artık Dev Katili'nin ilave hasarını gösteriyor.
BOMBARDIMAN TOPU: Artık faydalanılan menzil ilavesini gösteriyor.
RUH GÖMLEĞİ: Artık Sınırsız Zindelik'in ilave iyileştirmesini ve kalkanını gösteriyor.
FIRTINABİÇEN: Artık Felç'in yavaşlattığı şampiyonları gösteriyor.
Rünler
ARTÇI ŞOK: Artık önlenen hasarı gösteriyor.
Giderilen Hatalar
- Temel Fizz'in replikleri daha net ve kaliteli olacak şekilde yeniden düzenlenmiştir.
- Twitch'in E - Bulaştır yeteneğinin ses efektleri, temel ve Gölge Adım kostümlerinde düzeltilmiştir.
- Ulti Büyü Kitabı'nda bir Ulternatif Sihirdar Büyüsü seçtikten sonra "Onayla" düğmesine tıkladığınızda artık bir ses oynatılmaktadır.
- Fiddlesticks R - Karga Sürüsü için yoğunlaşırken Pasif - Zararsız Korkuluk yeteneğiyle bir korkuluk yerleştirdiğinde ultisinin ses efektleri artık duraksamamaktadır.
- Zed'in birden fazla kostümü Q - Keskin Shuriken yeteneğinin shuriken'lerinin hepsinin isabet ses efektleri artık hepsi aynı hedefe isabet etse bile oynatılacak şekilde düzeltilmiştir.
- Graves'in normal saldırısıyla minyonların engellediği bir şampiyonu hedef alsa bile, Ayağı Çabuk'un iyileştirmesinden eksiksiz faydalanmasına yol açan hata giderilmiştir.
- Dominik Efendi'nin Hürmetleri'nin Dev Katili pasifi artık yapılara, canavarlara ve minyonlara karşı çalışmamaktadır.
- Vi'ın Q - Duvar Delen yeteneğinin tuş basıldıktan biraz sonra kullanılmasına yol açan hata giderilmiştir.
- Tryndamere'in R - Ölümsüz Hiddet sırasında Kindred'ın R - Kuzunun Şefkati yeteneğiyle iyileştirildikten sonra infaz edilebilmesine yol açan hata giderilmiştir.
- Kai'Sa Q - Icathia Yaylımı yeteneğini öğrenmediyse, şampiyonun R - Ölümcül Dürtü yeteneğiyle işaretli rakiplere atılamamasına yol açan hata giderilmiştir.
- Volibear Q - Şimşek Darbesi sırasında R - Fırtınaçağıran yeteneğini kullandıysa bir sonraki saldırısının hedefi sersemletmemesine yol açan hata giderilmiştir.
- Lee Sin normal saldırı sırasında Q - Titreşim Darbesi veya E - Sakatla yeteneğini kullandıysa, Pasif - Artçı Rüzgâr yeteneğinin etkinleşmemesine yol açan hata giderilmiştir.
- Kayn'in mevcut dönüşüm durumu artık oyuncu kendi portresine tıkladığında takım sohbetinde gösterilmektedir.
- Yorick'in E - Sisin Matemi yeteneğinin ipucu artık YG oranını göstermektedir.
- Vi'ın Q - Duvar Delen yeteneğinin atılmasının ses efekti düzeltilmiştir.
- Galio'nun taşa dönüştüğü katledilme animasyonu düzeltilmiştir.
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak kostümler aşağıdaki gibidir:
Tatlı Pastane Gwen, Tatlı Pastane Soraka, Tatlı Pastane Annie, Tatlı Pastane Bard, Tatlı Pastane Sivir, Tatlı Pastane Vladimir, Arcane Jinx, Arcane Caitlyn
Bu yamanın çıkışını takip eden günlerde yayınlanacak kostümlerden aşağıdakilere yeni renkler gelecektir.
Tatlı Pastane Gwen, Tatlı Pastane Soraka, Tatlı Pastane Annie, Tatlı Pastane Bard, Tatlı Pastane Sivir, Tatlı Pastane Vladimir
17 Kasım 2021, ÇarşambaTüm alışverişiniz boyunca bilgileriniz
256 Bit Güvenlik Sertifikası'yla
şifrelenmektedir.
Kredi Kartı ödemelerinizde
3D Secure Güvenlik
Sistemi kullanılmaktadır.
Tüm siparişleriniz
hızlı ve anında
teslim edilmektedir.
Müşterilerimize
%100 müşteri memnuniyeti
garantisi.
Saat 09:00-23:00 arası canlı destek,
diğer iletişim kanalları ise
7/24 hizmetinizde.
Copyright © 2011-2025 Yedioyun.com
Gösterilen marka ve logo, ZMS Bilgi Sistemleri Bilişim ve İletişim Hizmetleri Limited Şirketi'nin tescilli markasıdır.
Alışveriş deneyiminizi iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Detaylı bilgiye Çerez Politikası sayfamızdan erişebilirsiniz.